אנטוניו ורגס – אפלטוניסט ברזילאי בירושלים

צלם: טל ניניו

שמי אנטוניו ורגס ואני חוקר ומורה לפילוסופיה. באתר זה אני מציג את מחקריי, מציע קורסים ומעדכן בלוג על חיי בירושלים. אם אתם מעוניינים לדעת יותר קראו למטה ועקבו אחריי בטוויטר.

ביוגרפיה קצרה

אני מתגורר כרגע בירושלים, עיר שבה אני מקבל מלגת פוסט-דוק כעמית בתוכנית מרטין בובר באוניברסיטה העברית. באתי לכאן אחרי סיום תואר שני ושלישי באוניברסיטת הומבולדט בברלין ולפני כן תואר ראשון בפילוסופיה באוניברסיטת ברזיליה. כבן דיפלומט נולדתי בבירת ברזיל, אבל גדלתי בין היתר בארצות הברית ויפן. אני מתכוון לסיים את תקופת הנדודים שלי ולחזור לברזיל בספטמבר 2021. אם אתם מעוניינים לדעת יותר על חיי בירושלים, קראו את הבלוג (בפורטוגזית).

תחומי מחקר

מחקריי מתמקדים עד כה בפילוסופיה הנאו-אפלטונית, אסכולה פילוסופית עתיקה ורבת השפעה בתולדות הפילוסופיה המערבית שפיתחה את הכלים לכל הניסיונות המאוחרים לממש את חלומו של אפלטון לייסד את ההכרה האנושית על תפיסה וודאית של העיקרון הראשון. אבל אני עוסק גם בין היתר בפילוסופיה ברזילאית (במיוחד הפילוסוף הפוליתאיסט ויסנצ’י פריירה דה סיובה), בפילוסופיה הגרמנית הקלסית מקאנט עד שלינג, בפנומנולוגיה, בפילוסופיה הפוליטית של המהפכה השמרנית (במיוחד הנס בליהר ואותמר שפאן) ובאפלטוניזם הנוצרי. אם אתם מעוניינים לקרוא על הקורסים שאני מציע, ראו כאן.

מאמרים ופרסומים

אני מפרסם בהרבה מסגרות, בין היתר:

חשבון טוויטר אישי

הבלוג “משה דובר שפה אתיקה”

חשבון טוויטר אוטומטי – יסודות התאולוגיה של פרוקלוס

Academia.edu

לרשימת מאמרים ופרסומים שלי כולל תיאורים קצרים וקורות חיים, ראו כאן.